lite för smart

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att vara tillbaka på Filippinerna. Känslan av att sitta och äta frukost samtidigt som man hör skrivmaskiner, polissirener, jeepneys och bilister som tutar som galningar i bakgrunden är fantastiskt. Det är verkligen skönt att vara här igen!

Tog mig en behövlig dusch efter frukosten och sedan gick jag bort till Robinson (köpcenter) för att ta ut pengar. Och ibland blir jag verkligen.förvånad över hur smart jag är. Så smart att jag ställer till med problem för mig själv. När jag tagit mig hela vägen bort till en automat så funkar inte mitt kort. Provar ett par gången men inte ett öre trillar ut. Nervös och aningen sur traskar jag tillbaka till mun dator för att försöka luska ut problemet. Det är nu min smarthet kommer in i bilden. Har nämligen spärrat mitt kort från att användas i olika världsdelar för säkerhetens skull. Jag ju såklart sett till så att Asien är upplåst och det har ju funkat tidigare. Men smarta jag satte en spärr från den första april eftersom jag enligt min ursprungliga biljett och plan skulle vara hemma redan den 27 mars så såg jag inte problemet i det. Problemet dök istället upp nu när jag helt glömt bort den spärren och att jag förlängt min resa. Ibland är jag lite för smart. Men nu hoppas jag på att jag löst det och när jag svettats färdigt ska jag ta mig hela vägen bort till Robinson i stekande värme igen och försöka på nytt.

Jag mår fantastiskt bra! Och helt plötsligt så har mig hemlängtan försvunnit. Här är jag hemma.

Love K

Kommentera här: