det här med att vara fembarns mamma

Ojojoj! Tänk vad skönt att det snart är måndag. All respekt åt alla mammor och pappor! Har den här helgen roat mig med att städa och diska mest hela tiden. Så mycket tid man lägger på att bara städa undan efter fem ungar, plocka undan deras disk, diska och sen på nytt laga mat och göra om hela processen. Jisses.. Vi har i alla fall haft kul men jag nästan längtar till att få släppa iväg dem till skolan imorgon. 
 
Vaknade idag och gjorde frukost till barnen sen fortsatte jag med att diska och städa, sen har vi kollat på film och de har lyckats skapa kaos i huset. Lunchdags och matlagning och diskning stod ännu en gång på schemat. Till kvällsmat åt vi tacos och då hjälpte faktiskt flickorna till med att förbereda allt och pojkarna tog hand om all disk och undanplockning så det har gått ganska smidigt. Medans pojkarna skötte disken kastade jag in flickorna i duschen, plockade undan alla deras leksaker som låg utspridda överallt i hela huset (fattar inte hur det har gått till..) och sen damsugade jag för andra gången idag. Nu förstår jag varför mamma damsugar så ofta, och vi är bara två flickor, ordentliga dessutom (hehe). Snart är det snackstime, som man för övrigt har typ hela tiden här, sen är det dags för flickorna att skutta i säng och då kan jag äntligen slappna av. I detta huset stänger man av internetet halv nio för annars sitter de två äldsta uppe alldeles för länge på sina datorer. 
 
Om en och en halv timme har jag läst saga för de små och då ska jag ta en efterlängtad dusch, något gott att dricka och bara sätta mig ner och andas. Nu kom den yngsta in till mig och sa, kom, vi dansar i vardagsrummet :). Hon är för go' den tösen, tycker om att kramas och kallar mig för ate timblely. 
 
Bara några timmar kvar som fembarns mor sen återgår jag till att vara en vanlig nittonåring som är på besök hos sina kusiner och sin moster. På tisdag åker jag till Melbourne och träffar Elin för första gången på över ett halvår, woho!
 
Nu ska jag springa in och dansa med kussarna!
Fick en kärlekstatuering med små hjärtan på av min kusin tidigare idag, och nu har vi alla en massa små tatueringar överallt. Fint!
 
Love K

Kommentera här: