pannkakor

Har barnen sjäv i några dagar och eftersom det är fredag idag fick det bli pannkakor till fika när de kom hem från skolan. Barnen har varit iväg i skolan hela dagen förutom den yngsta och vi har försökt syselsätta oss så gott vi kan. Hon har lekt på medan jag städat, diskat och kollat på svtplay. Försökte mig på amerikanska pannkakor för första gången i mitt liv idag och det gick hem! Flickorna åt på som bara den och när de äldsta pojkarna kom hem från skolan mumsade de i sig de sista. Den äldsta flickan sa såhär: You should teach mom how to make this, this is yummy! This is the best pancakes I've ever had! Fick alltså väldigt bra betyg för mina fösta amerikanska pannkakor (som jag personligen inte alls tycker om, föredrar ju självklart svenska pannkakor). Nästa gång tänker jag intruducera dem till våra klassiska pannkakor! I detta hemmet kör man nämligen med pulverpannkakor, blanda pulvret med lite vatten och tjohej har du en pannkakssmet. Duger inte för mig inte!
 
Ikväll ska jag försöka göra så lite som möjligt, efter att jag lagat mat åt fem ungar, diskat och plockat undan efter dem. Och sen vill jag bara tala om för er att jag snart kommer hem, ganska knasigt faktiskt! Det är mindre än en månad! 
 
Love K

Kommentera här: